fredag 9 november 2012

Kära dreads


Det var 2.5 år sedan jag för första gången fick se er. Jag gick från att ha långt tjockt hår till att tova ihop allt till korvar, vissa tyckte att jag var knäpp men jag ångrar mig inte en sekund. Det tog fem timmar för er att bli till, fem timmar av ändlös plåga.


 Vi har varit med om mycket tillsammans som jag aldrig kommer att glömma.


Allt från konstiga frisyrer,


snöbollskrig, (mulning)

 julkonserter,


och klassens slutproduktion.


 Ni bara var där och jag kände mig snygg, lagom cool och hade alltid något att prata om med främlingar.


Tyvärr blev tiden inne för er att försvinna ur mitt liv, jag ångrar det varje dag men känner också att det var det rätta valet. Nu måste jag hitta mig själv, infinna mig i min nya frisyr som enligt vissa får mig att se ut som en tolvåring. Det handlar nog bara om att jag behöver leva upp till håret och go with the flow. Men jag kommer aldrig glömma er mina vänner.

(Bilder tagna av vänner)

2 kommentarer:

  1. tycker att du missat en finalbild - studentfrissan - så ståtlig och drottninglik!/M

    SvaraRadera