söndag 21 oktober 2012

På jakt i ruskväder

För några timmar sedan kom det upp en tanke  i mitt huvud; jag ska baka nötkakor! Fantastisk tanke om jag får säga det själv. Problemet börjar med att jag inte hade receptet, jag var alltså tvungen att messa min faster i Sverige som har det. Tyvärr så har jag bara gratis mess till engelska nummer och jag hade inga pengar på telefonen så därför så gick det inte så bra att få iväg nåt. Jag gick då in på facebook för att leta upp någon som kunde messa min storasyster som då kunde ringa min faster och fråga om receptet. Syrran får till slut infon  och försöker få tag på faster som inte svarar.. nehepp. Smart som jag är så kände jag att jag kunde gå och handla i väntan på receptet.
Eftersom jag varit inne hela dan så tänkte jag att jag kunde ta en promenad till det lite större varuhuset som ligger en kvart här ifrån. Jag gick och gick (i regn, mörker och kyla) och kom fram, STÄNGT. Jahopp, då fick jag helt enkelt gå det den lilla butiken Tesco som jag gick förbi på vägen. Väl där så var det mesta utplockat, men jag kom ut där ifrån med smör och ägg, nu var det bara hasselnötterna som saknades. Jag beslutade mig för att gå till den affären som ligger närmst mig, alltså en liten omväg från var jag befann mig just då, allt för nötterna. Väl framme så var det STÄNGT. Alltså, helt otroligt att alla ställen är stängda redan 18.00, vi befinner ju oss i London för tusan. Jag fick helt enkelt knalla hemåt med mitt smör och mina ägg utan att kunna göra en kaka.

1 kommentar: