torsdag 18 oktober 2012

Torsdag, tack pappa

Skulle egentligen haft sovmorgon i morse men eftersom min hostmum skulle på nåt möte så var jag tvungen att gå upp med tuppen (obs, 07.30, obs död). Jag ska egentligen inte klaga eftersom det enda jag gör på morgonen är att göra en kopp te, lyssna på när Chloe läser i typ fem minuter och sedan dricker mitt te medan barnen leker med Ipaden eller målar.
Vid nio lämnades barnen på skolan och dagen fram tills tresnåret spenderade jag med en tysk au pair vid namn Michele. Hon lärde mig tyska, vi kollade på film, drack kaffe och sedan gick vi och handlade. Ytters trevligt hade vi det.
Strax efter tre hämtade jag Jed på skolan. Vi underhöll oss i en timme med att rita rymdraketer, innan vi hämtade Chloe på tennisen. Därefter vad det middagsdags. Det blev den enklaste och godaste maträtten; makaroner med köttfärs. Ett stort tack till min kära pappa som låtit mig växa upp med denna maträtt! Barnen älskade det.

1 kommentar:

  1. Älskar både makaroner & köttfärs och PAPPA<3

    SvaraRadera