onsdag 26 september 2012

Bara vara

Det känns inte som att jag jobbar någonting, och det gör jag nästan inte heller. Det blir lite jobbigt de dagar man inte har planerat något, för dessa dagar kan kännas så himla långa. Som dagen idag, en lite halvseg dag. Jag gick upp vid 12.00, käkade frukost. Segade och satt vid datan fram till två då jag gick och handlade. Kom hem, hämtade barnen, lagade mat, städade i ordning köket och sen var jag ledig. Mina värdföräldrar försöker lämna barnen i skolan så ofta de kan så denna veckan lämnar jag bara barnen en av dagarna. Vilket betyder att jag inte börjar jobba förrän 15.10 om dagarna. Jag ska inte klaga men ibland behöver jag bara ta tag i mitt liv och göra något. Samtidigt känns det lite halvsurt att gå ut och spendera alla sina pengar på fika, svår balans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar